Ford C-max 1.6 TDci – skúsenosti s DPF
Vozidlo Ford C-max 1.6 TDci má konštrukčné ten istý motor ako vozidlo Ford Focus 1.6 TDci. Z toho plynie aj to že, filter pevných častíc v oboch vozidlách je úplne rovnaký. S týmto motorom sú vybavené aj vozidla koncernu PSA (Peugeot/Citroen). U koncernu PSA má však filter pevných častíc jemne odlišný tvar. Je tomu tak z dôvodu priestoru pri motore.
Väčšina týchto vozidiel má tzv. mokrý systém filtra pevných častíc. V praxi to znamená, že na systém je napojená nádobka so špecialným aditívom (tzv. močovinou). Táto kvapalina sa vstrekuje do systému. Jej hlavnou úlohou je spôsobiť to aby sadze v priestore DPF filtra zhoreli už pri oveľa menšej teplote.
V praxi to funguje tak, že DPF filtre do týchto vozidiel patria k tým najpredávanejším. Je tomu tak preto buď z toho dôvodu že, celý systém funguje zle alebo druhá možnosť tiež reálna a to že, počet týchto vozidiel na našich cestách je výrazne väčší než ostatných značiek.
A práve vďaka tomu chce každý výrobca DPF filtra mať v svojej ponuke DPF filter na toto vozidlo. Vďaka konkurencií patrí DPF filter Ford C-max 1.6 TDci k tým najlacnejším na trhu. Keď si pozriete ceny v západnej Európe ale aj u nás tak veľmi ľahko zistíte že, ceny sa dostali takmer na svoje dno. Väčšina predajcov má tieto filtry už v svojej ponuke. U tých najlacnejších začínajú na sume cca 360 EUR.
Podobne je to aj s cenami DPF pre vozidla PSA s motorom 1.6 HDi. Je tam len jemný rozdiel v cene v porovnaní s Fordom. Pre príklad DPF filter Peugeot 207 1.6 HDi aktuálne stojí cca 320 EUR.
Stačí len ceny sledovať a podľa toho sa rozhodnúť pri ojazdeného vozidla. Samozrejme pri kúpe takéhoto kusa sa určite treba pýtať aj na stav filtra pevných častíc. Jednak či vozidle je, či nebol odstránený. Ale aj to v akom stave je. Obvykle vydrží DPF v týchto vozidlách 100 000 – 200 000 km.